tisdag 23 oktober 2007

Ett kort och två lo´s!

Molle sover gott och jag passar på att uppdatera lite! Vi har en del problem med att han bits som en krokodil! Inget av alla tips enligt boken funkar. Man ska ju vara snäll med en så liten men nu har jag faktiskt fått vara lite tuff och då lyssnar han bättre. Imorgon kommer en hundtränare hem till oss och ska hjälpa oss lite. Annars går allt bra tycker jag. Han sover mycket bättre i sin bilbur och promenaderna går super! Han är social, tuff och nyfiken. På fredag ska han få sin andra vaccinationsspruta. Här är lite jag skapat! Krokodilhunden! Man måste ju dokumentera allt!

En bild på mamma och mig! Mamma gillar inte den här bilden för jag ser så mager ut! Jag tycker att den är fin, härlig ögonkontakt. När jag var liten var jag lång och smal, synd att inte det höll i sig, nu är jag kort och tjock!!! Ha ha!! Skrev ut den i sepia direkt från negativet.Ett beställningskort till en familj som fått en liten Meya! Maskade dit barnvagnen, magnetstämplar MM, swirl Autumnleaves och grattis från Aud design.Gjorde även en baksida a´la Tussan. Ritade runt ett lock från en Prima flaska och stämplade dit huvudet. Bandet fick jag av Krumeluran!Det var allt för nu. Ett nytt beställningskort på G!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilka underbara kort och layouter du har gjort sen jag var härinne sist!!
Du är superduktig!
Kram

Anonym sa...

Du är verkligen duktig både på att göra Los och kort.
Jag tyckte mycket om dina tävlingsbidrag...bara att gjort alla delmoment tycker jag är en stor prestation i sig.
Jag har just börjat ladda upp mina alster i scrappiz galleri...tycker att alla är så duktiga och har känt att jag nog inte platsar.
Till min stora glädje upptäckte jag i helgen att ett av mina kort hade valts ut som gallerival....gissa om jag blev stolt och glad.=)
Vi var tvungna att skiljas från vår första vovve för snart 3 år sen....det var en Chow-Chow hane som blev 11 år.
Det var otroligt jobbigt men vi hade Vilda som var 8 månader då som tog vår tid och kraft i anspråk.
Jag vet inte hur vi skulle ha överlevt utan henne...saknaden är fortfarande stor efter honom men nu minns man mycket de goda minnerna.
Vi är tacksamma att vi fick ha honom hos oss så länge och att han fick ett bra och värdigt avslut.
Fy vad jag babblar...förstår om du inte orkar läsa alltihop.=)
Kram!

Anonym sa...

Ovärderliga minnen som du gjort något riktigt snyggt av - båda LO:sarna e jättefina!!
Gillar dina kort massor och antar att mottagarna blev jätteglada :)

*kram*

Aud sa...

Nydelige LO'er og kort! Du er superflink til å sette sammen kortene - det blir alltid så fint!

Håper dere får Molle til å slutte med bitingen... Vi hadde samme problem med en hund mens jeg ennå bodde hjemme hos mamma og pappa. Det var meg det gikk mest utover, armene mine så ikke ut, jeg var rett og slett et tygge-bein for Nadja... Husker ikke helt hva vi gjorde for å få henne til å slutte. ;o)

Anonym sa...

Många fina kort jag hittade här inne.
Påsen med Julegott var en fin idé, bra stt ge bort i dessa kortmakar tider.

/Anna