söndag 24 maj 2009

Jag älskar min hobby!

Igår bar det äntligen efter tre års scrappande iväg på min första riktiga träff. Jag plockade upp Cilla vid 9.00 och vi körde till Enköping. Jag spenderade dagen med cirka 40 andra scraptokiga tjejer. Petra hade med sig sin butik, Scrapgalen, så saknade man något fanns det nära:) Jag hade anmält mig till att deltaga i tävlingen så på min och de allra flestas platser låg tävlingskit. Ett lite klurigt sådant! Det tog låååång tid för mig att få min första lo klar. Under dagen lyckades jag göra tre stycken. Inte konstigt att de inte blev flera som jag babblade! Jag måste ha världens trevligaste DT kompisar! Och vet ni?! Jag kom tvåa med mitt tävlings bidrag!!! Blev jätteglad att några röstade på lilla mig! Nu tänkte jag visa lite foton! Orkade inte (lat) släpa på stora kameran så bilderna är sådär.
Här står Petra och säljer lite scrapsaker! Vi satt farligt nära butiken:) Hon har fått in så mycket fint!
Det var en jättebra lokal som svalde tre långa bord med pysseltjejer! Jag är lite chockad över hur mycket saker alla släpade med sig?!
Här sitter Cilla och jobbar med sitt tävlingsbidrag. Den tomma platsen tillhör Petra.
Så här såg min plats ut. Jättebra med så stora bord att breda ut sig på! Min rosa Tote som jag fick av maken är kanonbra! Tack darling, du är bäst!
Så här såg mitt tävlingsbidrag ut! Tävlingen bestod av en skiss och material som måste finnas med. Jag bråkade länge med gula brads med till slut lyckades jag måla dem vita och dutta svart glitter på:) På bilden är det min älskade syster som är Viggos gudmor! Älskar den här bilden!
Här är min vinst som sponsrades av Marie på Hänglar och stänglar. Tror ni att jag blev glad? JAAAAAAAA! Tussan knep första platsen med en jättefint kort.
Här är min andra lo jag gjorde under dagen. Grönt! Jag hade plockat med mig massor av papper och dekos och mycket som gick i blått men inga foton som passade? Nästa gång måste jag planera bättre! Är hur som jättenöjd med denna!
När enegin började ta slut lyckades jag efter ett besök i butiken klämma ur mig denna lo. Väldigt enkel för att komma från mig och kors, inga blommor! Det mönstrade papprena är fram och baksida från October afternoon. Urfina! Att gå på träff gav mersmak!
När Cilla och jag gav upp mot kvällskvisten laddade de vana om med middag, jag undrar hur många som satt till 24.00? Stort tack till arrangörerna av denna träff, jag lär återkomma!

11 kommentarer:

Linda sa...

Wow, det låter ju som du har haft det helt underbart kul!! Och så himla mycket snyggt du fick ihop! Skitläckert om man får säga så :D

petraso sa...

Wow vilken underbar dag ni verkarhaft och vilka fina bidrag!!! Jisses Va läckert och vilken passande vinst till dig......

Marja sa...

Åhh så kul med träff!! Och vad fina saker du hann med att göra!!

Marie - Med mina händer... sa...

Åh! Helt underbara alster du fick till på träffen. Jag är superimponerad över att du fick så mycket gjort!!! Hoppas det blir fler träffar för dig snart. :-)

Ewonne sa...

Vilka underbara alster du lyckades åstadkomma på träffen ♥ Och visst är det bara så kul att åka iväg på träff!!

Maja Stokk / eyovine sa...

Åh vad roligt det låter med er scrapträff=) Tre underbara loer också. Fotot på den första är verkligen fint, förstår att du gillar det. Å grattis til andra platsen.

Kram maja

cia sa...

Jättefina alster du fick ihop.
Förstår att du vann pris!
Den gröna var också jättefin och mysig i färger och former.

Det tar ett tag innan man lär sig hur och vad man ska packa för träffar.
Och hur mycket man ska förbereda.
MAn får ju helt klart mest gjort om man gör "kit" hemma, men det tycker jag förstör en del av poängen med scrapträff.
Jag vill sitta där och bli iinspirerad och då välja papper och dekos;-)

Låter iaf som en urtrevlig träff, blir sugen på att åka dit jag med nästa gång:-)
/Cia

CillaT sa...

Så fina dom é och kul att se dom från "rätt håll". Visst hade vi kul. Jag tycker vi ska träffas varje helg och scrappa ihop;)

Kramar

Kickans_blogg sa...

Oj så många fina alster du gjort sen sist jag var här!! :0)
Kram Kicki

Anonym sa...

Underbara!
Älskar verkligen den gröna i mitten, men de andra är superfina med!

Har postat vinst till dig idag =)
Hoppas det kommer till nytta!

Så stort grattis till vinsten på AoS cybercrop!

Kram

caca sa...

Åh vilka fina layouter du gjort! Den i grönt är verkligen snygg!
Cathrine /caca