torsdag 15 oktober 2009

Melissa Frances som julkort!

Först måste jag bara förtydliga att vi har INTE snö men det har snöat! :) Värsta grejen för en 08!

Om någon har missat det så har vi ju haft ett rejält bloggparty med många utmaningar! Jag lyckades bara få ihop till två och hör och häpna! Hos Tette där hon bjöd på en glittrig kortskiss vann jag!!!! Och hos Nicola blev jag lottad till ett otroligt fint pris! Gissa om jag är glad?!!!

Idag kom dessutom ett roligt litet DT kit från en ännu hemlig uppdragsgivare! Jag ska göra ett litet gästgig! Busigt och hemligt!

Nu så till dagens inlägg! Kiten som jag fått av Petra på Scrapgalen har räckt till massor av skoj! Idag visar jag det sista jag skapat av Melissa Frances papper.

Johodå, det går att göra julkort av MF papper! Från Scrapgalen kommer även ängla tagen från Graphic45 och pärlorna. Jag duttade guldglitter i blad och blomrankorna på pappret så blev det jättejuligt!:)


Här syns glittret bättre! Chippisen är först målad med Crackle paint och innan det torkade sprayade jag guldmist på. Då blev det så här cool effekt! Jag gillar att leka kemist i pysselvrån! Annat jag använt är BK die swirl och blomma, MS Snöflinga och blomfynd från Hemtex.

Ett kärlekskort med klädda chippishjärtan från Panduro. Vingar och blommor finns också hos Scrapgalen! Swirlbården har jag stämplat med Reprints swirl som ingår i de snygga vinstämpel setet som Scrapgalen också har!

En lite "closeup"! Vingarna täckte jag med Crackle accent!
Idag är Viggo feberfri så jag hoppas att det är över för denna gången! Nu ska jag mysa lite i pysselvrån! Många kramar!

1 kommentar:

SusanneSj sa...

Åh vad jag gillar ditt blåa kort, ljuvligt vackert. Det rosa är jättegulligt.

kram o trevlig helg