fredag 26 november 2010

:: Kort med Hoopla från Glitz ::

Förra veckan visade jag ju en layout som jag skapat av mestadels saker från Glitz coola kollektion Hoopla. Idag får det bli två grattiskort med samma papper och dekorationer.

Här har jag använt Craft Cardstock i basen och som accent färg. Motivet med glassen är en Overlay som jag färst på en boksida så att den syns fint. Det turkosa bandet/bården kommer från Pink Paislee. Jag har målat den med Studios Classic Teal och sedan pudrat med glitter innan färgen torkade.

Här syns alla lager och Overlayen lite bättre.

Nästa kort är skapat med samma papper men jag lade även till svart Cardstock för lite kontrast och matchning av flick motivet. Flickan med ballongerna är från ett Rub-on ark likaså Celebrate strippen. Birthday girl kommer från favoriten Melissa Frances Rub-on ark! Scrapgalen har massor av dessa hemma nu!!! Yes!!

Och så en liten detaljbild även på detta kortet!
På lördag är det äntligen dags för Julmys ute i Bålsta med Scrapgalen!!! Ser fram emot en kreativ dag i supetrevligt sällskap, som alltid:) Många kramar!

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Hoppas jag kan kommentera nu..gick inte tidigare idag...inte hos en enda som hade blogspot..som det var nog något strul på linjen där.

Dina två kort är superduperfina!!!
Härliga färger och detaljer :)
KOrt nr 2 blev en favorit! Jättesöt liten tös med ballonger!

Trevlig helg och mysig första advent på dig!

KRAM Petra