måndag 18 april 2011

:: Barnet med Rävar bakom öronen ::

Idag är det måndag och helgen har varit jättemysig! I lördags var jag på träff hos ScrapPerra. Träffade en del damer som jag bara träffat i cyberspace tidigare. Bland annat söta Christine/Umenorskan. Hon kom med dagens bästa tips när hon demade Mister! Tack vännen för en toppendemo. Och så satt vi, jag och Cilla, med goa My som det var ett tag sedan vi såg. Jag lyckades klämma ur mig en klar layout och påbörjade en. Jag hoppade inte på några utmaningar då jag inte hade ngn lust att jobba mot klockan. Shoppade en del nya papper, alfabeten och faktiskt bara en enda blomförpackning;) En toppendag vart det.

Nu tänkte jag visa min senaste layout som jag skapat för Scrapgalen med Bo Bunnys Gabrielle. Det blev en hel del klippande och ändringar av papper osv. Men den blev helt ok till slut. Papperna är ju rätt ljuva men jag valde ett foto med Viggos busiga look:) En skojig kontrast!



Jag har också använt en del av ett papper från Bo Bunnys Timepiece, cirkelbitarna. Fjärilen har jag klippt ut och dragit Crackleaccent längs linjerna. En hel del sömmar också såklart:)



Till Gabrielle finns en mängd skojiga dekos. Här har jag klippt sönder en Tagstickers då jag ville åt textstripparna på den. Även bårderna är stickers. Fjärilarna har jag klippt från ett papper.



Jag gillar ju att göra egna blommor och det har jag gjort här. Hittade inga blommor som passade tillräckligt bra så det fick bli egna. Även de bruna "bladen" har jag gjort från ett runt Bo Bunnypapper med fin scallopedkant. Pärlorna på skaft kommer från You do och de hittar ni också hos Scrapgalen. De är jättefina att peta in här och där. De små mörkbruna bladen är en punch som embossar också.



De små runda bokstavs stickersen kommer från Glitz och är en riktig favorit. En annan favorit är fonten Nutmeg från American craft. Jag har en bunt hemma för att inte bli utan:) Jag har en del spännande projekt som jag jobbar med och som jag snart skall visa i bloggen. Hoppas att ni får en toppenstart på veckan! Kramar!

1 kommentar:

Christin aka Umenorskan sa...

Jättetrevligt att träffa dig i helgen. Räknar med att det blir Karlstad för mig i oktober, och då kanske med full bil, så då hoppas jag du också kommer.