torsdag 14 april 2011

:: Monokromatiskt i blått ::

Igår var det onsdag och det innebär ju KORTONSDAG inne i SWE bloggen. Veckans utmaning gick ut på att skapa ett monokromatiskt kort. Om man skapar monokromatiskt använder man bara en färg men i olika nyanser av den färgen. Jag har "fuskat" lite och inte klippt bort de små gröna bladbitarna under rosorna:) Men detta är ju ingen tävling;)

Måste erkänna att jag tycker att det blev rätt fint detta kortet. Söta Tilda från Magnolia är jättesöt:)

Målat med Distresser på akvarellpapper och duttat glitter på Rosen.

Olika blå Rosor och månadsblommor från Prima. Dessa månadsblommor jagade jag tills jag fann dem i USA och nu har jag alla 12 på rad i sina söta glasburkar i mitt scraprum.


Hoppas att ni får en toppendag! Kramar!

3 kommentarer:

Riikka Kovasin sa...

What a wonderful card!

Marianne sa...

Monokromatisk kan være sååå fint, og dette kortet ble helt nydelig!!!
..og så elsker jeg blått:)
Ha en flott vårdag.
Klemmer fra Marianne:)

Dorthe sa...

Supersødt kort i dejlige blå farver! God weekend.