måndag 27 juni 2011

:: CC bidrag Tygutmaning ::

Svensk Scrapbooking har haft en CC veckan innan Midsommar och fram till i söndags. Jättebra med många dagar för en långsam scrappare som jag! Jag lyckades få klart två bidrag och det får jag väl känna mig nöjd med. Varje alster tog ju 2 dgr att göra;)Den första utmaningen jag tog mig an gick ut på att ha tyg i fokus på sin sida. Jag tycker kanske inte att detta är den snyggaste jag gjort;) men jag har helt klart lyckats med att använda tyg med stort T!

När Viggo döptes lät jag sy upp en klänning åt honom då jag visste exakt hur jag ville ha den men inte kände att jag hade tid att sy en själv. Fotot har rara vännen Helene tagit på honom dagen innan julafton 2008. Han döptes 22/12-08 och alla vänner och de allra flesta släktingar hade kommit trots att det var precis innan jul. Mysigt!

Jag försökte att använda så mycket olika tygsaker som jag bara hittade. Jag har även använt ett mönster till en klänning som jag först mistade blått.

Blommor i tyg och en duk från loppis.

Papper från Pion, Osteklut, Spets och stickers i papper ( hittade inga i tyg)

Kaisers minialfa är verkligen söta men rätt tidskrävande att sätta dit:)

Sidan blev härligt tjock! Det blårutiga tyget plisserade jag lite och gjorde en volang av det. Och självklart har jag använt tygklädda Thickers:) Håll utkik efter nästa CC bidrag som är gjort till en Midsommarbrud!

8 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Härlig färgställning på layouten! Åh så många fina detaljer :-)

Petra/Paradise sa...

WOOOW!
Coolt att använda så mycket tyg som du gjort!
Verkligen en utmaning med stort U!
Jättefin blev den, så jag håller mina tummar för dig :DD
Diggar hur du placerat den lilla informativa texten och färgen bakom den :)

kramisar Petra

Stephi sa...

DEN ÄR SÅ HIMLA FIN! vilket jobb, men så vackert! Håller med att de små bokstäverna är ett jäklans jobb!
Lycka till i utmaningen!

Ziro sa...

Otroligt vacker LO!

Vicky Alberto sa...

wow, that is so creative!

Maja Stokk / eyovine sa...

Så coolt med så mycket olika saker kopplat till tyg =) och ändå hålla dig till din fina unika stil. Det är proffsigt... fast du är ju ett proffs, så det är inte alls konstigt ;)

Kramiz Maja

Ana Márquez sa...

What a lovely blue Lo, congratulations.

Lilla07an sa...

Jag tycker du ska vara MEGANÖJD med den här för jag tycker den är fantastisk. Helt underbart hur du använt tyg på massor av olika sätt. Imponerad, verkligen!!!!

Kram /Maria