fredag 2 september 2011

:: Grattis Viggo 3 år ::

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Viggos 3-års dag!!! Våran kille har blivit så stor, så stor!! Vi har samtal med varandra, han är omtänksam och förståndig. Han är social och han är jättearg ibland. Han är över en meter lång har storlek 27 i nya Kavat skorna och han är alldeles underbar!
Häromdagen när vi gick hem från dagis sade jag att -oj vad jag är trött idag. Då säger han -Ingen fara mamma vi är snart hemma. Jag önskar att jag kom ihåg alla kloka, roliga och tokiga saker han säger just nu, men jag ska försöka i alla fall.
Som när vi säger "high five" och klappar ihop våra händer säger han "farfar" :) SÖT!

Men minns ni hur det hela började? Vi försökte få ett barn i 12 år och hade gett upp. Och vips så fanns där ett frö i magen. Läkarna trodde att allt var fel, det var faktiskt en läkare som ringde från akuten på DS och sade att de måste operera bort det då det var ett utomkvedshavandeskap!!! OMG liksom!! Tills en klok tjej sade- Men du har ju pco vi kan inte räkna som vanligt. Och sedan växte jag och växte och växte!! Någon dag innan jag blev inlagd på sjukhus såg jag ut så här. Så glad att vi ändå hann ta dessa bilder. Barnmorskorna frågade på fullt allvar om jag väntade tvillingar:)


Hela jag var svullen till och med näsan, snacka om trollmor:) Men jag älskade min mage och busen där i som höll mig vaken och snurrade runt ända fram till snittet.


Min man var helt fantastisk under hela graviditeten och tog till sig papparollen på BB och NEO som han inte gjort annat! Nu är han världens bästa pappa!


Mitt lilla pyre 13 dgr gammal och jag bara satt och njöt av att få hålla i honom. All hans vaken tid var han i våra famnar. Och jag kan avslöja att han var en riktig komabebis, sov typ jämnt så vi passade på liksom. Sov hela nätterna, skrek aldrig så där illbebis skrik och var otroligt lätt att ta hand om. Det var nästan så man skämdes ibland;) Men ändå var det sjutton rättvist så länge som vi väntat:)


Och nu cyklar han alltså omkring här hemma på sin 3-års present. Cykeln som det sade klick om i affären. Han har sagt -Jag fyller år idag i några veckor nu. Men nu min älskling fyller du år idag!!! Mamma och pappa är så stolta över dig och vi älskar dig oändligt! Det gör även din familj runtomkring dig!

Ja idag blev det ett lite personligare inlägg från mig men jag vill spara på mina minnen här. Hoppas att ni alla får en lika fin dag som vi tänker ha! Vi är såklart lediga allihopa!!

7 kommentarer:

Sindra sa...

Åh, vilken fin kärleksfull berättelse! Jag förstår verkligen att er lille Viggo var sååå efterlängtad och att ni strör fullt med kärlek över honom och varandra!
Tack för att du delar med dig av er solskenshistoria! :)
Stort Grattis till Viggo Och Stort Grattis till er föräldrar som har en så fin son!
Kramis

Sandra sa...

Vilka underbara minnen du delar med dig av!
Jätte-GRATTIS till lillkillen! Idag är en bra dag att fylla år! ;)
Grattis till hela familjen och hoppas ni får en fantastisk dag!

:)

Petra/Paradise sa...

Vilket underbart, kärleksfullt inlägg du bjuder på idag! *myser*
Känner ju så väl igen många av dina ord då vi har killar i samma ålder :)
TÄnk, vi har haft en bra tur! För din skrutt har varit mycket som din.
Otroligt snäll och aldrig "gnällig" eller "skrikig" som liten. Nästan lite för bra för att vara sant ;)
Men..jah, jag kanske får tillbaka det 100gånger om med nästa..(jah, om det nu vill sig så väl menar jag) :)

Många grattiskramar till din goa Viggo idag!!!
HURRA HURRA HURRA!!!!!

Petra/Paradise sa...

Har varit mycket som MIN ska det ju stå ;)

sorry!

Mahlin78 sa...

Tusen tack för att du delar med dig! Fick några tårar i ögonvrån av din kärleksberättelse :-) Grattis och hoppas Viggo fått en toppenbra födelsedag! Kram

Sinikka sa...

Underbart att läsa en sån kärleksfyllt historia. Grattis till Viggo.
Du borde nog skriva upp alla fina saker som han säger.....kul att göra en LO av det sen.
Sinikka :-)

Piglet sa...

Vilken fin liten parvel ni har :) Grattis till både honom och er :D Tre år, det är stort det!