tisdag 8 maj 2012

:: My House class with Christy Tomlinsson ::

Finally the day arrived when I would take a live class for Christy Tomlinsson! She was amazing! Cute, bubbling and so inspiring! I´m so happy that I have met her in person and made art with her expertise and advice. First I will show you some photos from the class. I really don´t like to be photographed at all and I look really goofy at the pictures! But I love that I have these photos of me and Christy!

Here´s Christy! She´s so cuuuute!

    My canvas during the class. Lot´s of textures and fun details!

    Me and Christy with my almost finished canvas.

    And us again now without my apron;) I´m so happy to have met this fantastic girl in person!

Here´s my House canvas! I really like it!

    I cut out a label from one of the packages with Christys name. My door to this fun kind of art!
    My fence and Sunflowers.


   Clouds with texture and cute flowers!

    And color all around the edges. At one side Christy wrote me som sweet words!

16 kommentarer:

Lousan sa...

Superfin canvas!!! Gillar den skarpt! :)
Önskar att jag också gick på dessa kurser...
Tack för helgen. Det var jätteroligt! :D
Kram Lollo

Päivi sa...

Helt enkelt underbar! Färgglad med massa fina detaljer. Att ens komma på alla detaljer och veta vad man vill ha på sin canvas... det går nog över mitt huvud :) Jag är så sugen på att testa men kommer inte till skott för jag blir som blockerad när jag sätter mig med canvasen framför mig :D

Det var nära att jag tänkte komma dit, bor rätt långt ifrån :) Men men annat kom emellan. Hoppas det kommer andra tillfällen :)

Ha det bäst!
Päivi

Päivi sa...

Helt enkelt underbar! Färgglad med massa fina detaljer. Att ens komma på alla detaljer och veta vad man vill ha på sin canvas... det går nog över mitt huvud :) Jag är så sugen på att testa men kommer inte till skott för jag blir som blockerad när jag sätter mig med canvasen framför mig :D

Det var nära att jag tänkte komma dit, bor rätt långt ifrån :) Men men annat kom emellan. Hoppas det kommer andra tillfällen :)

Ha det bäst!
Päivi

Gitte sa...

Super flot canvas.
Herlige billeder.

Carin sa...

Så avis jag är! Skulle såå gärna vilja ha en riktig lektion med Christy. Och din tavla är såå fin. Bra jobbat!

Anette sa...

Så fantastiskt fint!

Annette sa...

Du är så otroligt duktig på det här! Har inte gett mig på det själv än, men kommer att göra det. Misstänker dock att resultatet kommer att bli som när barnen målade med vattenfärger när de var yngre - det slutade med att det såg ut som oväder, alla färger hade blandat sig och bildat en brungrön massa ;) Kram!!

Sara sa...

Vilken underbar tavla! :)
Kramis!! :)

Sinikka sa...

En så fin canvas.......du är verkligen duktig. Bli så sugen att göra nåt sånt med.
Sinikka :-)

Hegu sa...

Den är helt underbar din canvas!! Jag är sååå avundsjuk på er alla som gick kursen! Kul att få se lite bilder...

Kram
Helen

Sewe sa...

Åh vilken söt canvas

Nordljus sa...

What a beautiful canvas! Love all the text on the house, and thoe flowers. Hope to take a live class with Christy too sometimes, I really like her online classes, but it must be really cool to meet her.

Becky Voth sa...

It's beautiful!!! AND, you don't look goofy in your pix!!

Stina Glaas sa...

Superfin! Var det den som stod vid Scrapgalens kassa? :-)

Anna sa...

Hej! Helt otrolig fin tavla, du är super duktig och man blir lite sugen. Lite smått har det börjat köpas hem lite kladd saker kvar.
Nästa önskan kanske är att gå en kurs hos dig :)

Kram och ha en skön kväll!

Ziro sa...

Vilken vacker canvas du fick till! Många fina detaljer.