tisdag 18 november 2014

:: Paket till adventskalendern snabbt/ Tutorial with fun tool ::

Today I will do this post in Swedish.

 Jag är lycklig ägare av dessa roliga verktygen! De är från We R memory keepers och du hittar var du kan köpa dem HÄR!
Den ena kan du enkelt göra påsar med och den andra som jag skall visa idag gör du små askar med. Det är ju bara någon vecka kvar tills det är dags att ställa fram eller hänga upp årets adventskalender med paket. Jag tänkte visa vilka söta askar du kan göra med denna Gift Box Punch Board!

 Du kan välja att göra askarna i olika storlekar och på boarden finns en tabell där du ser de olika måtten. Jag vill göra små askar så jag väljer storleken small och skär mitt papper 6x6".

 Jag tar fram scoring verktyget som alltid sitter fast i boarden och fäller ut armen. Idag behöver jag ju inte använda armen men gör jag större askar är den till att ge stöd åt pappret.

 Jag lägger pappret mot small linjen. Sedan punchar ett jack på den orange knappen. Jag använder mitt scoring verktyg och drar längs med small linjerna. 

 Jag vrider på pappret och upprepar hela proceduren fyra gånger.

 Nu vänder jag på pappret och punchar alla sidorna.

 Nästa steg blir att göra små jack i hörnen så att asken går att stänga sedan. Man punchar jacken från det motsatta hållet med den orange knappen. Var noga med att föra in hörnet ordentligt.

 Så här ser det ut när alla jacken är punchade och alla linjer scorade. 

 Använd ditt ditt scoring verktyg för att dra på linjerna så får du snygga vikta kanter.

 Ta tag i hörnen och nyp ihop dem så att hörnen bildas. Nu är det bara att föra ihop hörnen med jacken och din ask är färdig. Det bästa är att du behöver inte använda vare sig tejp eller lim!
Bara att märka upp dem med 24 nummer och din adventskalender är klar! Imorgon tänkte jag visa en variant med påsar. Så välkommen tillbaka!


Inga kommentarer: