fredag 30 november 2007

Det slaskar på Anders!!!

Idag har min bästa vän namnsdag! Grattis!!! Man brukar säga att om det slaskar på Anders så braskar julen. Så om det stämmer får vi en vit och kall jul! Vi kan ju hoppas! Här är hans namnsdagskort. Har gjort regnet med lite liquid pearls prickar.

För ett tag sedan gjorde jag en Lo som jag först tänkte skicka in till Scrapbooking mm. men med tanke på alla sickosar (fula gubbar) så struntade jag i det. Har suddat bort Malte men han stod i skuggan med solen bara på honom så han såg ut som ett litet övernaturligt väsen, en älva i trädgården. Jag blev väldigt nöjd med lo´n och bilden är en sådan man bara lyckas ta ytterst sällan! Jag har ritat alla ramar och blommorna själv. Stämplat swirlar och ordet liten.Ja snart är det dags för lottning av julklappen! Så här ser den ut!! Den är ca 15x25 cm och innehåller tre saker. Hmmm spännande?!! Vems namn blir det på tagen?Ha en skön fredag!!!

21 kommentarer:

Joy for Health sa...

Oj! Har du ritat alla blommor själv säger du? Det är verkligen grymt snyggt! Du borde tänka på att få försöka få dem upptryckta som stämplar eller så, jag tror de skulle gå åt som smör i solsken! Grymt snyggt både kortet och LOn, även om jag verkligen blev kär i din LO! Spännande att se vem som vinner ditt lilla paket. Ha det gött!

TesaB sa...

Vilken fantastisk doodling! Helt underbar! Och kortet är ju för härligt! Verkligen passande till en Anders.

Anonym sa...

Väldigt läcker LO! Synd att man inte får se den lilla älvan, men jag förstår verkligen din tvekan till att lägga ut alltför "känsliga" bilder på Nätet (och i tidningar...). Man vet aldrig vem som kan råka "gå förbi" och använda bilden i helt andra uppsåt än vad som var tänkt från början. :-(

Millan sa...

WOW! Har du doodlat alla blommorna? dom är verkligen fina, gillar allt på den layouten...
Spännande att få se en bild på julklappen! *Hoppas på tur*

Elsa sa...

Layouten med blommor var verkligen jätteläcker:)

Kram Elsa

Michaela Lejonberg sa...

Vilken häftig LO! och fint kort!
Både min man och vår son heter Anders i andranamn, men de fick tyvärr inget kort på namnsdagen av mig. Jo gubben fick ett stooort KÖPT kort med pettson o pannkakstårtan (gubben älskar pannkakor). Sonen får kort på måndag då han fyller 2 år!

Det där paketet vore inte fel o få!
kramar

Petraso sa...

Vilken dooling...... den borde du göra en stämpel av;)
opps det såg ja nu att det redan är skrivet då är vi 2...

Wow va spännande det paktet ser ut... Ja jag tro att det skulle kunna passa under min gran.... japp det finns nog plats framför farfars sockor ...

Anonym sa...

Oj oj oj vad mkt fint det fanns här inne nu!Tack för all inspiration!

Anonym sa...

Jätte fint kort och lo är ju helgrym du har gjort såå snöygga blommor!!!

Anonym sa...

Vilken underbar doodling!
kan inte annat än hålla med dom andra att du borde göra en stämpel av dom.

//
Sussig

Anonym sa...

WOW WOW WOW
VILKEN DOODLING!!!
UNDERBART SNYGGT!!!
Nu hamnar du i min dagliga bloggrunda!

Anonym sa...

Så mycket fint här i din blogg!
Tittar gärna in här och inspireras igen.
Kram! Stina
http://stinamarang.blogg.se

LadyDi sa...

Oj, du var allt en doodlingsmästare av rang!

LisaMattias sa...

Så fina saker du gjort! Har haft lite stressigt, så jag har inte kommenterat så mycket som jag skulle vilja, men jag försöker titta in hos dig i alla fall minst en gång varje dag! Tack för all inspiration!

Kram från Lisa

Helena sa...

Här uppe har vi snö i allafall och det ser ut att komma mer idag.
Vovvarna är lyckliga.=)
Jag firade oxå en Anders i går....min Anders.=)
Jättefin LO och kort.
Ha en mysig lördag vännen!
Kram/Helena

Lilo sa...

Ditt kort är jättefint och din layout är helt underbart vacker! Spännande julklapp har du där också... Ha en härlig adventshelg.

Anonym sa...

Mycket snygg LO du gjort. Gillar hur du gjort ramarna.
Hämtar mycket inspiration här ifrån.

Monica

Claudia79 sa...

Men åhhh vilken urhärlig och kreativ LO!!

Karin S sa...

Jättehärlig och "levande" LO! Ursnygga blommor! Såna man köper på affärn ju! ;)

Lillemor sa...

Wow va snyggt, nu hamnar du bland mina länkbloggar!
Lillemor

Anonym sa...

Otroligt snyggt, vad du är kreativ! Förresten, kika in i min blogg, du vann min utlottning!

http://wih.blogg.se