måndag 3 december 2007

Slutspurten med julkorten

Kliade i fingrarna efter en opysslig helg! Börjar närma mig slutspurten av julkortstillverkningen. Har gjort ett beställningskort också.
Först ut är ett pepparkakspar från förra årets hängelpaket. Vet inte varför det är så svårt att använda denna? Gjorde typ ett kort förra året av den. Diesen köpte jag förra året och har aldrig använt dem men nu gav jag mig den på det!! Klippt egna ricracs och använt Fern stansen.Här har kära Figgy Pudding använts igen, love them! BK swirlen och lite blommor blev det mé!Mera Figgy och ricracs! Köpte en ny snöflingepunch, syns lite dåligt. Det är silver glitter i mitten och ytterst på dem.
Svågerns chef ska sluta och han är en omtyckt seglande godisgalning! Så här blev kortet! Godisfilur från Kortmakaren, tack Krumeluran! Papper är MM (rutigt) och det andra är Heidi Grace julpapper! Passade klockrent!! Sedan har jag använt stämplar från House Mouse kitet. 3d lackat och klippt ut! Texten är Seeds alfabete.Till insidan har jag använt Diesel alfabetet och samma seeds alfabete. Seglar hängeln från sommar paketet. Segelbåten har jag tappat tillverkaren på , sorry! Erikas?Har beställt en personlig stämpel från Stämpelhuset, får se om den hinner komma innan jag ska leverera! Annars får det bli en hemmameckad cirkel. Det var det jag hade att visa idag! Imorgon ska jag träffa kära mor så då blir det nog inget pysslande, mer shoppande!! Om jag nu kan hålla mig från pysselkaoset? Undrar vem det är som stökar till så? Kan ju inte vara jag?!! Kramen!

6 kommentarer:

Petraso sa...

Kanonfina kort! attans skulle vilja ha lite figgy papper.... Ska se om jag kan göra några kort i kväll.... natt...
kul att du beställt en egen stämpel har ju själv en!

Angelika sa...

Wow!! Va duktig du är på att scrappa, ja både LO:ter och kort! Vilka underbara julkort du gjort, impad :-)
Om du vill så kolla gärna in i min butik www.hildasrum.se

Anonym sa...

Så fint såååååååå!!!! Härliga kort du gjort!! =D
Älskar dem alla!!
KRAM Petra

Anonym sa...

Oj vad du producerar! Snyggt alltihopa, men favoriten här var nog korten till arbetskompisen :) Klockrent som du själv sa! *kram*

Aud sa...

Oj, sånn fart du har! Masse fine kort!!!

Vet du, jeg oppdaget akkurat at jeg ikke hadde lagt deg inn i link-listen på bloggen min! Var helt sikker på at jeg hadde deg der, men så er det på min egen bookmark-liste på min laptop jeg har deg... Nå er du i alle fall på listen på min blogg, slik at andre kan finne deg via min side! ;o)

Anonym sa...

TAck vännen för vänliga ord på min blogg! *glad*
Bladen på mitt kort är från en slaktad ljusmanschett ;)
Kalassmidigt! =D
Må gott vännen!!
Kram Petra