tisdag 10 februari 2009

Isknöggel!

Ute är det fem minus och gatorna består av isknöggel! Det är INTE skoj att dra en vagn med taskig rygg! Nu får det faktiskt ta och bli vår!! En fördel som jag tänkte på igår är att det är MYCKET ljusare på kvällarna! Yes, ett vårtecken!

Nu till dagens bloggparty alster!

Denna layout är gjord efter Lindas utmaning som bestod av att inspiraras av en bild.


Jag gick igång på det lila men även det barnsliga. Så en lo om dikten jag läste på Viggos dop blev det! Jag är värdelös på att få till journaling på mina layouter men ska den handla om en dikt måste ju den liksom finnas med!:) Rutan har jag gjort med Prima photoframe och build a frame stämplar. Sedan har jag liksom "kastat" ut blommor över det hela! Det underbara fotot har Helene tagit! Är så tacksam att jag har dessa foton! Scrappar dem om och om igen!




På torsdag den 12:e är det Allt om scrap tidningsläpp, missa INTE det!! Jag har ett gäng alster med och mina DT kollegor är fantastiska!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åå vad roligt att du har inspirerats av min utmaning, och det är underbart att se hur du använt lila, det är så få som vågar scrappa i lila och du lyckas grymt bra med det :D Ja, så härligt det måste vara att ha ett sånt där riktigt klockrent kort! Underbart!!

Anonym sa...

underbart vacker layout!! jätte läckert med det lila! kram

Lillnettan sa...

Wow, underbar! Tröttnar aldrig på att få se LO's med lille Viggo... Roligt att vi båda har inspirerats av samma bild men ändå skapat såå olika alster. Jag har ett lite läskigt lila kort i bloggen, och du har gjort en romantisk LO. Härligt! :-D