söndag 2 augusti 2009

11 månader och skaparlust!

Ja, det är inte klokt! Idag är Viggo 11 månader! Om en månad fyller han 1 år! Min baby är ingen bebis längre utan en liten pojke! En liten strålande glad pojke full av bus och upptåg! Jag får nypa mig flera gånger varje dag för att fatta att han verkligen är våran! Jag tog lite foton igår kväll på honom. Sedan måste jag bara får säga att jag har världens bästa fotomentor! Sent igår kväll mailade jag Helene för att få lite tips och synpunkter på lite foton jag tagit. Ett par minuter senare har jag fått svar med massor av bra tips och nya infallsvinklar! Du är bara bäst vännen! Hoppas att ni orkar med ett lite längre inlägg idag! Missa inte mitt kort i slutet!


Viggo älskar att "läsa" tidningar! Han kan sitta och pilla och riva länge. Han tittar på bilder och på tv´n vill han ta näsor osv. Igår fick han syn på blöjpaketet där det är en bild på ett barn som räcker upp handen. Då började han vinka till barnet. Visst är han smart! Mamma myser av stolthet:) Han babblar massor nu. Hej och hejdå till folk på stan. Det är så skoj!

Viggo har fått de allra vackraste blåa ögon! Både Anders och jag är blåögda men inte så här klarblå! Nu är det inte lätt att fånga vårat yrväder på bild, man får passa på när han är lite trött och mojsig!
Kanske Viggo umgås för mycket med Molle? Han kryper ofta runt och morrar!:)

Häromdagen, när regnet strilade ner, drabbades jag av ett sug att göra kort! Jag har mest gjort layouter sista tiden. Det har känts som min kort mojo varit bortflugen. Men nu är den tillbaka med kraft igen. Jag bara älskar att sitta och färglägga motiv, så avslappnande.
Här är det första som blev till. Resten visar jag imorgon. Jag har gjort en ram med Doily lace stansen. Textstämpeln är en Inkido. Jag har en hel del fint material kvar av mitt DT kit från dem som jag använt på mina senaste kort. I morgon kommer kort med deras papper, stämplar och blommor blandat med lite motivstämplar. Hängeln sitter på 3d kuddar. Har jag sagt att jag älskar denna hobby någongång? Det gör jag!
Jag vet inte om det syns men jag har haft Crackle accent på blommorna.

Idag skiner solen, härligt! Glöm inte att njuta av sommaren! Kramar!

5 kommentarer:

Petraso sa...

Åh va sött viggo är!!!! Och jätte läckert med sepiabilderna!!! Och dina fina kort!!!!

SusanneSj sa...

Vackra foton på en mycket vacker liten gosse, så himla go ser han ut.

Du fortsätter dessutom skapa vackra inspirerande kort.

kram o ha en bra dag

webmosterhelene sa...

Allra sötaste lilla Viggo! Tänk att våra små är så stora och snart är ett helt år! Vart tar tiden vägen? Fotona är så fina på honom!!!

Tack själv, förresten! Jag är glad att vara din mentor!!

Och kortet är ljuvligt!!

Kram

Helena sa...

Helt underbara bilder på Viggo.=)
Han är nog som Malins Max som tror att han är en hund....haha=)
Viggo växer så det knakar....fattar inte att han blivit så stor.
Det var ju inte längesen jag var ute och köpte bäbiskläder åt honom.
Dina kort är helt underbara så nog är din mojo tillbaka alltid.
Även korten med Inkidos material är bara så fina.
I början på oktober blir det mässa i Gävle igen.
Skulle ju vara så otroligt roligt att ses men jag förstår att det är långt för dig att åka.
Ha det bra & krama Viggo från mig!
Kram

CillaT sa...

Sötis-Viggo=)