tisdag 30 mars 2010

:: Vad gör dig lycklig ::

I helgen på Handarbetas träff lyckades jag ju göra en layout klar i alla fall. Det blev ett bidrag till Scraplyckans tävling där man skulle inspireras av ordet LYCKA! Jag tänkte direkt på mina två älsklingar och hur lycklig Viggo är när han leker med Anders! De har en alldeles egen lek som jag lyckats fånga på bild. Viggo puttar på Anders nacke och när Anders "tappar" huvudet skrattar Viggo högljutt!
Så här blev den! Hittade ursnygga papper från Papirloftet som jag använde direkt! Skoj att få göra lite i blått ibland också:)
Jag fyndade små virkade dukar på loppis förut och en har jag använt här.
Härom veckan blev jag så glad när jag hittade blommor jag letat efter ett tag. Jag har använt mer loppisfynd i form av notpapper. Favoriterna minialfas och beige tag finns också med!
Söta UlrikaW lånade mig hennes fjärils stans. Vill nog ha en sådan! Eller flera olika!
Många kramar!

7 kommentarer:

carina sa...

så otroligt fin! gillar verkligen alla små dukar, jätte härlig detalj!

ang. din PL fråga. så går det bra att skicka in hela månaden=)
ska bli spännande att se din nästa skiss layout=)

kram

Lilo sa...

Såååå snyggt Ullis! Och vad kul att du är med i marstävlingen hos Scraplyckan! =)

Mrs X sa...

Helt underbar! Så smart med de små dukarna, det blev så snyggt!

Maja Stokk / eyovine sa...

Snyggt! Å precis som de andra skrivit, så vart det läckert med dukarna.

Kramiz Maja

Annelie Maddock sa...

Underbart fin som alltid Ullis! Älskar fotot, och färgerna pá sidan är kanonfina. Du är sá inspirerande!!!

ScrapMyran sa...

Vad vacker den blev - kul att se resultatet! Får väl ta tillbaka det där med att jag inte gillar blått =) Tack för tippsen med pennorna! Nu har jag beställt ett gäng från skaparlusten men vissa var slut så du får gärna ta med dina också =) så kul det ska bli att lära sig nåt nytt!

Marie - Med mina händer... sa...

Vilket fantastiskt tema att skapa efter! Lycka! Och jättefin tolkning - helt ljuvlig!

Sötgrynet växer så man inte hinner med! :O Helt konstigt att Viggo redan är så stor!!!