fredag 11 juni 2010

:: Jag kan vara snabb också ::

Äntligen fredag och regnet öser ner! Jag tycker lite synd om alla som slutar skolan idag men regnet behövs verkligen i min trädgård. Hoppas att det skiner upp snart! Idag på morgonen hörde jag plötsligt Viggo säga " titta blå" , hans första "mening" som man förstår exakt vad han säger! Han håller låda på Viggonesiska oavbrutet i långa haranger men inte mycket man fattar. Enstaka ord har han en hel del som "färdig" "mamma" "pappa" "titta" "blomma" "brombrom" "niiio" "tio" "Hallå" osv. Idag var det den blåa nappen han menade! Skoj! Han börjar bli så stor min lilla kille!


När jag gör kort tar det lätt 5-6 timmar totalt oftast mer. Men ibland kan det vara rätt skönt att göra något som går lite snabbare och det har jag gjort här. varje kort tog inte mer än 15 minuter att göra? Det trodde jag var omöjligt! De blev till och med rätt fina!

Allt material kommer från Scrapgalen! I botten har jag en cardstock som är embossad med en av de snygga Alterations diesen från Timpa. Det blir liksom lyxigt bara man använder dem! Textremsan kommer från Adornits papper och den söta röda blomman hittar ni också i butiken. När jag var på Uppsala mässan hittade jag den efterlängtade stansen från Fiskars i en Fysisk butik. Bara så härlig att jobba med. Bina är också utklippta ur Adornit papper!

Och så ett betydligt mer romantiskt med samma embossade botten men i vitt. Ett sidenband några rosor (tyvärr slut i butiken men det finns annat som passar lika fint till) och så de superläckra glittriga Thickersen från AC. De heter Clover och är härligt gröna!

Många kramar!

1 kommentar:

Petra/Paradise sa...

Visst är det roligt när de gör framsteg de små liven! :D
Och många gånger får man höja ögonbrynen också.
Som häromdagen.
Johan hade lovat Loke att titta på traktorer på kvällen men när de kom hem från dagis blev det inte så, så han sa till Loke att imorgon, DÅ ska vi se en traktor.
Många timmar senare när Johan lagt Loke säger Loke.."traktor imorgon" och sen somnar han ;)
TÄNK! Han kom ihåg!! Man tror ju inte att de har sånt minne :P
Va dum man är egentligen. Men man tror ju inte det.

Korten du gjort är superfina!
Många gånger tycker jag att de "enkla" korten tar lika lång tid att göra..å sånt kan göra mej tokig ;)
Men det är väl för att jag aldrig har någon bra grundplan ;)

Trevlig helg på dej!
KRAM Petra