fredag 13 augusti 2010

:: Variant på Paper Piecing ::

I onsdags visade jag en lite "fuskig" variant på Paper Piecing inne i SWE bloggen. Det finns massor av varianter inne på Youtube som man kan inspireras av! Väldigt skoj så detta lär jag göra igen och hitta på nya lösningar då jag inte har lika många punchar som amerikanskorna:)

Söta nallen sitter i en Spellbinder ram som jag äntligen köpt efter lång längtan! Nallen är uppbygd av två olika scalloped stansar, flera olika cirklar, benen är en qk tag och insidan av örat ett blad från en retro punch. Flugan klippte jag på fri hand.
Blå blommor från Prima och små ljusbruna rosor. Bladen är en MS stans.

Nallen står på ordet grattis i foamstil från AC.

Nästa filur är en hängande apa. Här har jag åter igen använt scalloped cirklar, cirklar, tag från qk och ett hjärta till händer och fötter. Benen gjorde jag av skurna remsor som jag rundade av.

Den söta nosen är en tag från Qk. Munnen döljer det lilla hålet.
Visst blev de söta?
Hoppas att ni får en fin fredag! Trots att det är den fredagen den trettonde vet jag att denna dagen blir toppen då jag ska träffa Jenny och Theresa! Kramiz och trevlig helg!!!

4 kommentarer:

Carina Lindholm sa...

nämen åååå vilka sötingar!!♥
du är så kreativ.

kram

Christel sa...

Så läckert!
Du är så påhittig och kreativ!

MadebyM sa...

Men guuuuuuuuu så fina kort! Måste prova..... Tack för inspirationen! Kjaaaam.....

ScrapMyran sa...

Hahaha vilka underbara figurer! Man blir lycklig bara av att titta på dem - å så kreativ idé! Tar du med stansarna till träffen den 28:e *blink blink* Så kul det ska bli att ses föresten - blir lite kick off inför hösten för mig som legat på latsidan under sommaren =)