lördag 9 april 2011

:: Mera Prima för LScrap ::

Det är med lite sorg i hjärtat som jag berättar att Therese på LScrapbooking stänger sin butik. Det är av skäl som jag verkligen kan förstå men jag kommer att sakna LScraps sortiment och Therese. Imorgon söndag startar hon sin utförsäljning så passa på att fynda! Jag har verkligen tyckt om att skapa med LScraps produkter som passar mig som handen i handsken. Tjejerna i teamet är otroligt rara och kreativa och jag vet att jag kommer att besöka deras bloggar och hålla kontakten.

Idag tänkte visa en layout som jag skapat med mestadels saker från Prima. En layout som jag tycker blev skitläcker, om man få säga så, fast det har ni ju vant er vid;) att jag berättar när jag är nöjd:)

I botten använde jag ett mörkt rött papper från Prima och det brunaktiga rev jag i breda bitar. Distressade dem och målade med Gesso över olika fält. Såklart använde jag symskinen också. En mörkblå söm för cool kontrast. Jag har även använt lite Wellpapp och ett sött kuvert från Melissa F.

På ett av papperna fanns en text i övre hörnet. Det klippte jag ut och sedan i småbitar. Jag fodrade dem med blå cardstock. De lite metalliga bladen mistade jag för att få en mörkare ton på dem.

Blomman är såklart från Prima och Fjärilarna har jag klippt ut från Prima papper. Tycker att färgerna blev så fina tillsammans.

Ännu mera blommor och så en söt Rub-on i filt från Prima. Jag knöt en rosett i ett grovt snöre. Jag gillar det grova lite ruffa ihop med det skira!

Nu önskar jag en trevlig helg och tusen, tusen tack för alla fina ord vid mitt tidigare inlägg om Cazall! Helt fantatsiskt! Många kramar!

6 kommentarer:

Annelie sa...

Jätte läcker!!!

unni's scrappeboble sa...

Skikkelig stiiilig gutteside du har laget med mange stilige detaljer :D

Mette sa...

Gillar massor!

pojjo sa...

mycket snyggt, ja gillar hela upplägget. :D

Heidi sa...

Härliga detaljer, jättefint!

Eivor / Ejja sa...

Jag håller med dig, din layout är jätteläcker!!
Du är så duktig, gillar upplägget!!

Tack för inspirationen!