fredag 20 maj 2011

:: Pion i rött ::

Fredag igen! Vart tar tiden vägen? Visst är det konstigt att efter att man får barn så går liksom tiden fortare. Jag fick en beställning på ett kort i rött till en dam som fyller 60. Återigen har jag använt Pions fina Vintagebilder.

Jag valde ett papper i beige som bakgrund och lade till svart och röd cardstock för att skapa lite mer dramatisk känsla. Och såklart ett gäng röda blommor.

De stora röda blommorna duttade jag med rött Stickles så de blev lite glittriga och fina. Jag har också använt en av mina favoritband som är rött och svagt beigerutigt.

Och ännu mer blommor:) Jag drog med svart Stickles längs med alla svart kanter också. Hoppas att ni får ett fint avslut på veckan!

4 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Underbart fint! Och det passar verkligen till en 60åring!
Älskar de röda rosorna som verkligen satte pricken över i:et!

Trevlig helg!

Kram Petra

Nina sa...

Ett underbart kort,fint med det röda. Kram nina

Maja Stokk / eyovine sa...

Ja visst är det så att tiden springer ifrån en när man får barn... Å vänta bara till den dagen kommer då de börjar skolan!! Njut säger jag!!! Jag har lätt panik nu när jag ser Ina som tar studenten , kör bil, skaffar egen lägenhet och har fått fast jobb!! Minns ju än idag hur det var att hålla det lilla knytet i famnen. Superfint kort ska jag också skriva ;). Du är en fantastisk kortmakere... ja och layouter också. Den nedan var superhärlig.

Kramiz Maja

Jasmine - säljer handgjorda kort sa...

Detta kort var läckert!
Kram