onsdag 18 maj 2011

:: Den sötaste lilla bagaren ::

Viggo älskar Chokladbollar, verkligen älskar dem! Åker man till Ikea är det lika med att äta Chokladboll och fikar vi ute så är Chokladbollar liksom lika med fika! Att dessutom få baka dem själv är den största lyxen, inte för att det brukar vara så mycket kvar av smeten att rulla bollar av:)

När Scrapgalen fick hem en massa härliga blommor från Petaloo kom ett kit till mig från Petra. Jag hade önskat mig lite rosa saker och jag fick massor av fina papper från Imaginisce som jag använt här. Jag smetade lite Gesso över det randiga pappret för att matta ned det lite och målade med vit akrylfärg här och där. Jag mistade även min vita cardstock med kulören Slate i ytterkanterna. Jag ville verkligen skapa en karamellig sida!

Här har jag mistat lite blommor för att få rätt nyanser. Rosen har jag mistat med Shimmerz Paints Cotton candy och de små från Petaloo med TA´s chalkboard Cotton candy.

Scrapgalen har en förpackning från Petaloo som innehåller vita lite större coola blommor. Här har jag mistat den stora i TA Cotton candy. Scrapgalen har också massor av olika wellpapp former och här har jag duttat Gesso på en rosa ram. Jag tycker att det skapar lite djup och struktur med dessa wellpapp former.

Ännu mera blommor:) Och så flera lager av olika spets och band. Det turkosa finns hos Scrapgalen och i flera olika nyanser. Jättefint! Sist lade jag rikligt med rosa Stickles på mina Thickers för att de skulle kännas lite sockriga! Sidan blev riktigt läcker tycker jag!

5 kommentarer:

MissMian sa...

Så underbar!!! Färgerna är alldeles underbara. Me like!

Vibeke sa...

WOW - denne var bare såå lekker!! Likte så godt fargene dine!! Denne var bare så super:)

Håper du får en fin dag:)

Riikka Kovasin sa...

Such a wonderful page! I like the decorations alot!

Anna sa...

Underbart ljuvliga färger du fått ihop.

Kram Anna

E.Winberg sa...

Åh, så fint kort!