torsdag 13 december 2007

Scrappat lite!!!

Nu är julkorten färdiga för i år och det känns både skönt och lite vemodigt! Älskar att göra julkort! Skickade mina i går så snart kan jag visa de sista. Kände mig verkligen ringrostig när jag scrappade lite igår! Molles bok hänger efter lite och så såg jag en så fin skiss som Fnyz gjort!
Molle växer så det knakar och är som en liten fullvuxen Sheltie redan! Han har tappat tre tänder (som jag märkt) och är lite gnagig just nu. Annars har han lugnat sig lite och kan nu även mysa och kela lite! Matte och husses intentioner när det gällde att inte få vara i soffan har falerat totalt! Det är ju så MYSIGT!!! Molle är ju väldigt mycket mindre än Cazall var så det får väl gå!

Fnyz skiss och min tolkning! M har stjärnor på sin tröja och ögonen talar ju för sig själv så det blev stjärntema! Har ritat ramar och använt vit dabbers på fotot! Bradsen är favoriterna från Panduro!Molles smile -2 tänder! Använt lite spillapper och thickers från AC.


Skickade in ett julkort i annorlunda färg till Janes tävling på Scrapaddicted också! Så här såg det ut! Lila och svart med ghostshape snöflingor! Favorit bradsen, måste köpa fler, och en hängel stämpel. Väldigt otraditionella färger men rätt coolt ändå!

Nu ska jag ta tag i och försöka göra lite vita och silverfärgade dekorationer till julgranen. Min gran brukar vara röd och guldig men med tanke på vilddjuret här hemma får favoriterna ligga säkert nedpackade till nästa år. Ska göra smällkarameller och små strutar. Har inte kommit på ngt mer just nu men det kommer. Ska leta lite i affärer. Ha det gott och ät mycket pepparkakor idag !!


5 kommentarer:

Helena sa...

Haha...det där med soffan känner jag igen.
Tur vi köpte stor soffa när vi invisterade i en ny.....i vår ska ju två vovvar rymmas.
Man vill ju ha vovvarna där man är själv....de är ju så mysiga.
Läckert kort och snygga LOn du gjort.
Ha en mysig luciakväll vännen!

Joy for Health sa...

Jag vet vad du menar med ringrostig :P Jag gjorde också en layout idag (dock för en tävling) och det kändes som trettio år sen eller nåt. Gillar verkligen layouten på Molle, jättesnygg, och kul att du gjort ett bidrag till scrapaddicteds julkortstävling också, det har inte jag. Glad Lucia!

Anonym sa...

Ringrostig.... *fnys* du är ju lika på det som vanligt! *avis*
Jag skrev adresser på julkort i går... alla är inte färdig valda och skrivna men Barnen delade ut en del med Tomte luvor på i går kväll... poppis... dom har ett par till som dom får gå till med julgotter och kort nästa vecka för gotterna är ej klara ej headrar till påsarna....

Scraphörnan sa...

Molle leende är ju för ljuvligt!!!

Minns när Figge tappade sina tänder och nyss tappade kattungen flera om dagen, och såg så rolig ut =)

~:Johanna:~ sa...

Man får så mycket inspiration när man tittar runt på din sida.

La till din blogg i min blogg. Hoppas att det är ok.

Trevligt helg // Johanna