onsdag 19 augusti 2009

Ett krispigt blått av Inkido material!

Inkidos stämplar, papper och dekorationer är alltid lika skoj att skapa av! Det är bara fantasin som hindrar en från att variera sig i det oändliga! Idag tänkte jag visa ett blått, silvrigt och romantiskt altarkort. Inkido har massor av fina färdigvikta kort, passar en ibland ngt lat kortmakare:)

Jag har använt flera olika mönstrade papper i blått. Att stämpla Inkidos inramade stämplar på mönstrat papper blir jättefint tycker jag! I botten har jag använt ytterligare en stämpel från Inkido som är en swirl. Även organza bandet, som är en favoritartikel, kommer från Inkido. Annars har jag dekorerat med utstanseade blad och swirlar, blommor från Prima, fyndblommor i silver från Panduro.


På denna detaljbild kanske det syns bättre. Bladen och swirlarna är glittriga. Plattan är en die från Spellbinder. Även baksidan är fodrad med det rutiga pappret så det ser snyggt ut när man öppnar kortet.


Här ser ni insidan som jag valde att bara fodra med ytterligare ett fint papper från Inkido! För att få ordentliga ramar runt har jag inkat med ganska mörkt blå färg.
Japp, det var allt från mig idag! Solen skiner och det är bara häääärligt! Kramar!

4 kommentarer:

Sussi sa...

Mycket vackert kort :-)

CillaT sa...

Hur förtjusande var inte detta kort då=) Så himla snyggt!

Kram

Marie - Med mina händer... sa...

Mmmm, så vackert! Helt underbart!

Monika sa...

Bara såååå vackert!!!