tisdag 16 november 2010

:: Flitens lampa lyser i julkortsverkstaden ::

Det känns ju väldigt lyxigt att ha så fina papper att jobba med när alla julkort ska skapas! Och jag njuter verkligen av mina pysselstunder ihop med denna ljuvliga kollektion! Idag tänkte jag visa mina två senaste julkort för Pion design!

Här har jag klippt ut ett av julkorten som passar perfekt i min Spellbinder ram. Jag klippte även ut ett frimärke och fäste med 3d kuddar. Till lanterna har jag också anvämt en Martha Stewart stans och en Fiskars stans.

Julrosorna har jag gjort av Magnolia Dies plus en Nellie Snellen punch. Och så min nya mega stora Fern stans från Punch bunch.

Nästa kort går i favoritfärgerna rött och turkost! Jag lade till lite vitt och visst funkar det fint som julfärger! Kanterna embossade jag med vitt, stämplade även lite extra snöstjärnor och embossade dem med. Ytterligare en Spellbinder die har använts och scalloped sax plus en Martha Stewart kantstans. Hittade så söta virkade snöstjärnor som jag tycte var fint till också.

Och för att få perfekt matchade rosor till vek jag dem själv av Pion papper! Sist sydde jag ett gäng med sömmar i rött!
Hoppas att ni också myser av julpysslet! Många kramar!

3 kommentarer:

Catta/eldhexan sa...

Du är ju för underbar! Tack snälla för det söta kortet och de fina sockorna som kom idag! De kommer bli perfekta att värma Mirandas små fossingar med! =)

Helt underbart julkort har du gjort också och farsdagskorten likaså! Du är så himla duktig!

Stoooor Kraaaam! Catta

Erica sa...

Helt underbart fint!!!
De där papperna är underbara!

Kram, Erica

Theresa ~ Pion Design sa...

Jag njuter av att se allt fint du skapar :D Fantastiskt!